Kom i kontakt med os
Har du spørgsmål til vores alsidige ydelser, er vi her for at hjælpe.
Udfyld venligst kontaktformularen nedenfor med dine oplysninger og besked, og så vender vi tilbage til dig så hurtigt som muligt.
Hos MultiCare Korsør ApS arbejder vi ud fra en række forskellige pædagogiske og psykosociale metoder, fordi vi tror på, at hvert enkelt menneske har unikke behov, forudsætninger og potentialer. Ved at anvende en varieret tilgang kan vi bedre imødekomme disse behov og støtte den enkeltes udvikling.
Vi anerkender, at alle mennesker lærer og udvikler sig forskelligt. Ved at implementere forskellige metoder kan vi tilpasse vores tilgang til den enkelte, hvilket fremmer en mere effektiv lærings- og udviklingsproces.
Her kan du læse mere om de metoder og modeller, vi b.la. arbejder ud fra:
Den bio-psyko-sociale metode/model er en teoretisk-, men også en holistisk tilgang, der anerkender, at menneskers trivsel og udvikling påvirkes af en kombination af biologiske, psykologiske og sociale faktorer.
Metoden/modellen giver os mulighed for at danne et helhedsbillede og forståelse af det enkelte individ, hvor vi derfra kan tilpasse vores tilgang og metode i det videre arbejde.
Den narrative tilgang i det pædagogiske arbejde er en metode, der fokuserer på historier og fortællinger som en måde at forstå og udvikle både børn og unge på. De fortællinger, som bliver skabt, kan være med til at forme både identitet og selvforståelse, og har derfor stor betydning for den enkeltes forudsætninger og motivation. Ved at arbejde ud fra den narrative tilgang kan vi opnå en større forståelse af, hvorfor den enkelte handler og/eller tænker, som han/hun gør, ligesom vi også kan være med til at ændre eller påvirke det eksisterende narrativ i en målrettet indsats.
Den kognitive metode i arbejdet med børn og unge fokuserer på, hvordan tanker, følelser og adfærd interagerer. Metoden antager, at vores tankemønstre påvirker, hvordan vi oplever og reagerer på forskellige situationer. I arbejdet med fx børn og unge kan den kognitive metode anvendes i terapi, i skolen og i familiedynamikker for at fremme mental sundhed og personlig udvikling. Dette sker ved at opnå en bedre forståelse af egne tanker og overbevisninger samt følelser og adfærd. Ved at kunne analysere disse kan vi fremme selvforståelsen samt problemløsningsevner hos den enkelte.
Ovenstående er nogle af de metoder/modeller, vi arbejder ud fra for at sikre en målrettet og helhedsorienteret indsats.